Jak skutecznie prowadzić facebooka – cz. 2 : )

prowadzenie fanpage
Jak prowadzić fanpage na facebooku?
Listopad 2, 2015
tanie materiały reklamowe
Tanie materiały reklamowe – czy mogą być atrakcyjne?
Grudzień 10, 2015
prowadzenie facebooka

Skuteczne prowadzenie facebooka cz. 2

Oto kolejna część naszego poradnika dotyczącego skutecznego prowadzenia fanpage na facebooku.

3. Treść

Masz już swój profil na facebooku z poprawnym opisem, masz profesjonalne zdjęcie profilowe i zdjęcie w tle – co dalej? Kolejnym ważnym, jak nie najważniejszym, elementem prowadzenia facebooka jest treść. Zadbaj o to aby była ona ciekawa i interesująca – ale pamiętaj posty nie mogą być za długie! Wysoce merytoryczna treść jest obecnie w Internecie na wagę złota. Jeżeli prowadzisz swój biznes to prawdopodobnie jesteś fachowcem w swojej dziedzinie. Pokaż to swoim fanom! Na pewno się to opłaci.

4. Jak pozyskać pierwszych fanów?

Obok treści równie ważnym elementem jest ilość fanów. Zakładając profil na facebooku pierwszym fanem będzie Twoje prywatne konto. Gdy masz już pierwszy, interesujący, ale nie za długi, post zaproś do polubienia strony swoich znajomych. Istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że podniosą kciuka w górę na Twoim fanpage’u i wyświetli się to na ich tablicy. Jeżeli zatrudniasz pracowników poproś ich o to samo. Dzięki temu zobaczą to również ich znajomi i znajomi znajomych… i tak zacznie rozkręcać się Twój fanpage. To oczywiście wersja optymistyczna. Gdyby jednak nie wypaliło to działanie swoje możesz wspomóc reklamą facebook Ads. Do tego potrzebne będzie Ci konto PayPal ale jeżeli poradziłeś sobie z założeniem profilu na facebooku poradzisz sobie również i z założeniem takiego konta. Co to takiego reklama facebook Ads? Dowiesz się w kolejnym punkcie.

  1. Reklama facebook Ads

Istnieją dwa sposoby na przeprowadzenie takiej kampanii. Pierwszy z nich jest trudniejszy, ale bardziej efektywny. Korzystają z niego profesjonalne agencje reklamowe i polega on na wykorzystaniu aplikacji do optymalizacji kampanii facebook jaką jest – fasttony.es (najlepszy program do ustawiania reklamy na FB według Forbes).
Jak twierdzi autor tego narzędzia pozwala ono na płacenie za konkretny efekt czyli np. za przejście użytkownika na stronę internetową, a nie za każdą aktywność związaną z danym postem.
Ciekawy wywiad z twórcą narzędzia znajdziecie na stronie:

http://annamiotk.pl/fasttony-es-optymalizacja-reklamy-facebook/

Drugi sposób to skorzystanie z menadżera reklam facebook. Możecie tam utworzyć kampanie reklamową, która będzie ukierunkowana na konkretny target tzn. jeżeli odbiorcami Twojego produktu i usługi są osoby po 45 roku życia, interesujące się np. sportem to taką grupę docelową możecie ustawić w swojej kampanii w menadżerze reklam Facebook. Ciekawe prawda? Na ile ta reklama jest skuteczna? W połączeniu z innymi formami reklamy w Internecie tzn. marketingiem szeptanym czy marketingiem rekomendacji pozwoli ona zbudować pozytywny wizerunek Twojej firmy w sieci i będzie efektywna.

Jeżeli np. prowadzisz restaurację i ustawisz reklamę facebook Ads na „reakcję na zaproszenie do wydarzenia”, ustawisz target na 30 lat + wybierzesz odpowiednią lokalizację (okolice Twojej restauracji), a wydarzeniem będzie np. Impreza Sylwestrowa to prawdopodobnie taka reklama będzie o wiele bardziej skuteczna i tańsza niż rozniesienie np. 10 tys. Ulotek w okolicy.

Na dzisiaj to tyle, kolejne porady wkrótce!

Zapraszamy na naszego facebooka

Komentarze są wyłączone.